27-03-2003 @ 10:52
In de week van de vier uitverkochte Idols-concerten in Ahoy, brengt BMG op 28 maart tevens de eerste CD van het spektakel uit. Het betreft hier de CD 'Greatest Moments', waarvan in eerste instantie een spectaculair aantal van100.000 exemplaren wordt uitgeleverd aan de handel. Op het album staan naast liedjes uit de tv-uitzendingen zoals Jamai's versie van 'Sorry Seems To Be The Hardest Word', 'Jessie' door Jim, en 'Feel' door Hind, ook twee nieuwe nummers die door de Idols-kandidaten gezamenlijk zijn ingezongen. Het gaat om 'Here We Are', geschreven door Fluitsma & Van Tijn en 'A Story Of Success', dat door Jrgen Elofsson is gecomponeerd. Fluitsma & Van Tijn verzorgden de productie van het album. Jurylid Henkjan Smits is de executive producer van het concept.Half april wordt de "Greatest Moments" CD gevolgd door een "Greatest Moments" DVD en Video. Hierop zijn alle hoogte- en dieptepunten van het memorabele eerste seizoen van Idols samengevat. Van de audities, via de theaters en de workshops tot aan verpletterende liveshows die kijkcijferrecords verbraken. Tevens bevat de Greatest Moments-DVD minireportages van elk van de tien finalisten en o.a. de clip van Jamai (de hitsingle 'Step Right Up'). Met 'Step Right Up' schrijft Idols-winnaar Jamai deze week overigens hitgeschiedenis. In n week tijd heeft BMG ruim een kwart miljoen singles van Jamai uitgeleverd aan de handel.