19-04-2021 @ 14:50
Radio 10 lanceert nieuwe merkcampagne: '10' vormt rode draad
In de nieuwe merkcampagne van Radio 10, ontwikkelt samen met Talpa Networks in-house agency het Bureau, laat het station zien dat de ’10’ centraal staat in het leven van de luisteraar. De ‘1’ uit het logo vormt samen met alledaagse momenten en ronde voorwerpen de herkenbare ‘10’. In de nieuwe tv-commercial zien we de ‘10’ ontstaan in de ochtend, op de werkplek, een zonnig terras en op de pier van Scheveningen. In de online, print en outdoor uitingen staan de dj’s van Radio 10 centraal, waarbij zij het getal vormen met een herkenbaar voorwerp. Zo vormt Gerard Ekdom het 10-icoon met een wekker. Tegelijk met de introductie van de nieuwe campagne wordt een vernieuwende en verfrissende huisstijl van het radiostation gelanceerd.
Radio 10 draait iconische muziek die iedereen kent, de grootste hits van de afgelopen decennia. Met die iconische hits is Radio 10 uitgegroeid tot een zender die de hele dag door met je meebeweegt. Dat zien we nu terug in de campagne waarin Radio 10 het eigen icoon in de spotlight zet.
Caroline Will, Brand Director Radio: “We willen Radio 10 met deze nieuwe in zijn volle kracht laten zien. Of je er nu mee opstaat, tijdens het werk of onderweg, de nieuwe campagne laat zien dat wij als zender perfect in het dagelijkse leven van de luisteraar passen. Het positieve imago willen wij daarmee verder versterken.”
In de eerste tv-commercial reizen we in vogelvlucht langs verschillende plekken waar Radio 10 aan staat. Van een kind dat door moeder naar school gebracht wordt, een uitbater die zijn terras klaarmaakt voor de dag (dat het weer mag), een groep vrienden in een bootje en schoonmakers op een steiger. Elke scene eindigt met het 10-icoon. Ook in de outdoorposters staat het icoon samen met de Radio 10-dj’s centraal.
Wouter van der Pauw, creatief directeur bij het Bureau van Talpa Network: "Door de branding van Radio 10 op een natuurlijke manier in de campagne te verwerken, hebben we de emotie die zo belangrijk is voor een radiozender weten te behouden. Als intern bureau hebben we de volledige vrijheid gekregen om te kijken hoe we dit het beste konden doen."