19-06-2006 @ 22:04
Een unieke samenwerking tussen uitgeverijen uit twee verschillende branches. Op 15 juni 2006 hebben United Media Company uit Baarn, Challenge Records uit Hilversum en Flevodruk uit Harderwijk een samenwerkingsovereenkomst gesloten.
Drukplaten is oorspronkelijk ontwikkeld door Challenge Records International en Flevodruk Harderwijk, met als doel nieuw Nederlandstalig werk van Nederlandse artiesten in fraai vormgegeven boek/cd producties uit te brengen. De uitbreiding van de samenwerking met United Media Company betreft de verdere ontwikkeling en de productie van Drukplaten.
In deze voor de uitgeefbranche unieke combinatie ontwikkelt Challenge Records International de producties samen met de artiesten, verzorgt Flevodruk de boek/cd producten en United Media Company verzorgt de branding en marketing van de series.
De distributie naar de muziekwinkels wordt verzorgd door Challenge Records International, en naar het boekhandelskanaal door United Media Company.
Drukplaten is in de afgelopen jaren verder ontwikkeld en uitgewerkt en dit najaar wordt gestart met een tweetal series (of beter: merken):
Luistercursus - een serie muziekcursussen ontwikkeld voor beginnende luisteraars in een genre door onder andere musicoloog Aldo Druyf. In deze serie wordt op een grondige, educatief verantwoorde wijze (uitgebreid) kennisgemaakt met de verschillende muziekgenres.
Dit najaar verschijnt de luistercursus 'Ontdek klassiek' en de luistercursus 'Ontdek opera'. Rond deze Luistercursussen worden ook workshops georganiseerd.
Priv collectie - een bijzondere serie boeken met teksten op muziek van bekende Nederlandse artiesten die veel oorspronkelijk werk hebben uitgebracht. De boeken gaan vergezeld van een audio-cd. In 2004 verscheen Liselore NU van Liselore Gerritsen. In oktober verschijnen in deze serie twee uitgaven van respectievelijk Herman van Veen, Woorden op mijn zang, en Paul van Vliet, Heimwee naar morgen.
Drukplaten zal garant staan voor een verscheidenheid aan series boek/cd producties met een hoge kwaliteit, A-merken.
United Media Company is de multimediaal uitgever/producent die projecten, boeken en artiesten uitgeeft en begeleidt, na beoordeling op basis van de toegevoegde waarde en de commercile slagingskans.