06-09-2006 @ 19:05
De Belgische naam van Goose zoemde al een aantal jaren rond in de scene, maar eindelijk ziet dan nu het debuut-album "Bring it on" het levenslicht. Via hun winst in de Humo Rock Rally in 2002, de twee hit-singles "Audience" en "Good times", het gebruik van de Goose-sound in commercials van Coca Cola en Heineken (Goose verzorgt ook het muzikale thema in de komende Champions League-spotjes) en een daverend Popkomm 2004-optreden, wist uiteindelijk het befaamde Britse Skint-label (van Fatboy Slim) het muzikale vakmanschap van de Goose-heren aan zich te binden. Met Kortrijk als basis schakelen Tom Coghe, Mickael Karkousse, Bert Libeert en Dave Martijn (ook live-gitarist bij Soulwax) net zo makkelijk van dance over naar rock en weten ze een sublieme live-sfeer neer te zetten dat ook nog eens zeer hitgevoelig klinkt. Met ouderwetse synthesizers knallen ze een vette sound uit de speakers en met de overgangen van agressieve rock-uitbarstingen naar een poppy dance-sound horen de 12 tracks zich aan als een live-DJ-set. Denk aan een mix van Kraftwerk, Daftpunk en AC/DC en met dezelfde overtuiging en vernieuwingsdrang als hun landgenoten van Soulwax. Het Red Ink-label haalt promotioneel alles uit de kast en na een daverende Pukkelpop-optreden gaat Goose op een zeer uitgebreide club-tournee door de Lage Landen en hebben bladen als Humo en Oor zich al als 'adoptie-ouders' over Goose ontfermd. D ontdekking uit Belgi dit jaar heet dus: GOOSE!
GOOSE "BRING IT ON"
label: RED INK
genre: indiepop
bestelnummer CD: 82876898062
release: 08-09-2006
(rough trade)