18-10-2006 @ 18:42
Muziek- en distributiemaatschappij PIAS heeft in samenwerking met het bedrijf Internethelden een digitale luisterpaal voor op het internet gelanceerd. Deze mobiele luisterpaal is op meerdere sites inzetbaar. PIAS en Internethelden hebben dit concept ontwikkeld met het oog op sites van winkels die een mailorderfunctie hebben. Op deze manier kan de consument direct na het beluisteren overgaan tot aankoop van het betreffende product. Verder kan er met n muisklik meer informatie over de betreffende band/artiest worden opgevraagd. De luisterpaal bevat vier albums waarvan doorgaans minimaal drie tracks integraal te beluisteren zijn. Deze worden steeds om de 2 weken vernieuwd.
PIAS heeft de luisterpaal gelanceerd op de site van Plato Den Haag en kon daar in de eerste weken al rekenen op enkele duizenden bezoekers. Inmiddels is de luisterpaal ook geintegreerd op de site van Velvet Music, staat de site van Boudisque Amsterdam op het punt geintegreerd te worden en zijn er gesprekken gaande met meer retailers.
Harry Hoving van Plato Den Haag over "het gelijk van de luisterpaal":
"Bij Plato Den Haag hadden we de singles van Joan As Police Woman al getest via het buitenland, en erg goed was die test bij ons niet uitgevallen. Met als gevolg dat wij niet ver in het bandje wilden duiken ondanks het enthousiame van Pias. De luisterpaal dwong ons echter tot andere maatregelen waardoor van Joan As Police Woman zekers 4x meer verkocht hebben dan wij hadden voorspeld of verwacht".
Er werden tot nu toe ongeveer honderd albums van Joan As Police Woman verkocht door Plato Den Haag.
De beveiliging van de luisterpaal tegen rippen is optimaal en voldoet aan de nieuwste standaarden.De layout kan aangepast worden aan de look en feel van de betreffende site en de inhoud kan exclusief aangepast worden aan de wensen van de retailer.