13-06-2003 @ 15:41
Vanaf 1 juli a.s. start de NVGD met het organiseren van collectieve campagnes voor home-entertainmentproducten. Daartoe is S.T.E.P. opgericht: de Stichting Entertainmentretail Promotion. Deze stichting neemt alle activiteiten over van de Stichting Collectieve Geluidsdragers (CPG). CPG wordt een dag eerder, op 30 juni, ontbonden. Alle CPG-merken, zoals de campagnes 'Aangenaam Klassiek' en 'Global Sounds' zitten in de overname. In een bericht heeft de NVGD gesteld dat met de oprichting van S.T.E.P. meerdere doelen worden nagestreefd. Behalve het vergroten van het koperspotentieel, wil S.T.E.P. de consument attenderen op veelbelovend talent en nieuwe muziekgenres. Naast campagnes die gericht zijn op een breed publiek, gaat STEP-campagnes ontwikkelen voor specifieke doelgroepen, zoals liefhebbers van klassiek, jazz en pop. Tevens staan promotionele acties voor nieuwe en veelbelovende formats zoals DVD en SACD in de planning. De promotie voor de nationale DVD- en CD-bon zal eveneens bij STEP worden ondergebracht.Naast de al bestaande formules zullen innovatieve acties worden ontwikkeld die de beeld- en geluidsdragers positief moeten onderscheiden van concurrerende entertainmentproducten. STEP is een initiatief van de detailhandel, maar zal volgens de NVGD nadrukkelijk samenwerking zoeken met industrie en partners.