Loden Leeuwen voor Van Gaal en Cif

23-01-2007 @ 09:14

Louis van Gaal is uitgeroepen tot de irritantste bekende Nederlander in een reclamespotje. Het consumentenprogramma Radar kende hem de Loden Leeuw toe voor het spotje van Media Markt. De trainer van AZ weigerde de prijs aan te nemen.

Van Gaal werd door de kijkers gekozen vanwege zijn arrogantie. In het spotje vraagt hij zich af of Media Markt 'nou zo goedkoop is, of anderen zo duur'.

De spot voor schoonmaakmiddel Cif werd tot slechtste reclame uitgeroepen. Een moeder in boevenpak maakt daarin een bad schoon. Haar dochter vraagt haar vertwijfeld wanneer ze klaar is. De spot is volgens kijkers rolbevestigend.

Voor irritante BN'er waren ook genomineerd, als opvolger van Beau van Erven Dorens (Scarlet): Jort Kelder (reclame Asperion), Ali B. (Celebrations), Janneke Brinkman (Optimel) en de (C1000)-toppers Joling, Gordon en Froger. Genomineerde irritante spotjes (zie ze HIER), waren ook Bavaria, Pearle, UPC, Ohra, LU koekjes, Danone, Vicks en LOI.