04-01-2008 @ 15:34
Uit de oplagecijfers die het HOI (Instituut van Media Auditing) deze week publiceerde, blijkt dat MEIDENmagazine in het 3e kwartaal van 2007 alle verwachtingen heeft overtroffen. Met een stijging van de betaalde kernoplage van maar liefst 35,01% is het magazine één van de grootste stijgers binnen het jeudgsegment!
De groei is gemeten ten opzichte van het 3e kwartaal van 2006. Een stijging die niet alleen binnen de jeugdbladen, maar zelfs binnen de gehele tijdschriftenbranche uitzonderlijk hoog is.
Z-Press Junior Media, de uitgever van MEIDENmagazine, is uiteraard zeer tevreden met dit succes.
Over MEIDENmagazine
MEIDENmagazine is de eerste echte glossy voor meiden in de leeftijdsgroep 9 t/m 14 jaar. Het magazine verschijnt 13x per jaar en staat vol mode, beauty, het laatste sterrennieuws en lifestyle voor deze doelgroep. Met een betaalde kernoplage van bijna 52.000 exemplaren is MEIDENmagazine zeer populair bij jonge meiden.
Over Z-Press Junior Media
Z-Press Junior Media heeft zich gespecialiseerd in het uitgeven van tijdschriften voor jongeren en is in 5 jaar uitgegroeid tot de tweede jongerenbladenuitgever van Nederland. Entertainment en ontspanning voor de jeugd, dat is de insteek van de tijdschriften. Een flinke dosis humor, avontuurlijke reportages, strips en nieuws op het gebied van jongerenlifestyle (mode, games, films en speelgoed) zijn de speerpunten. Tot de portfolio van de uitgeverij behoren ook de volgende uitgaven:
• Jetix Magazine, het tijdschrift voor stoere jongens (sinds december 2002)
• MEIDENmagazine, de eerste echte glossy voor meiden (sinds mei 2005)
• VI Junior, het magazine voor echte voetbalfans (sinds oktober 2007)
• Totally Spies, het handboek voor modebewuste spionnen (sinds mei 2006)
• Spider-Man Magazine, het stripblad voor fans van Spidey (sinds januari 2007)
• Spider-Man en z’n vriendjes, het leerzame blad voor de allerjongsten (sinds mei 2007)
• Jetix Zomer Fun Boek (sinds 2004)
• Club van Sinterklaas Specials (sinds 2003)
• Marvel Comics (sinds 2007)