19-01-2008 @ 10:23
The battle has begun! Dankzij de nieuwe website van Dutch Delight kunnen Nederlandse bands zich nu op regionaal gebied profileren en zo hun plek in een landelijke battle for fame veroveren. De bezoekers van de website bepalen door te stemmen welke bands het verdienen om zoveel mogelijk aandacht te krijgen.
De nieuwe Dutch Delight website is een feit. Stacey Rookhuizen: “Ik ben erg blij met de nieuwe digitale thuisbasis van Dutch Delight. Lekker interactief; de artiesten en bezoekers maken ‘m als het ware zelf en zo blijft het altijd up to date en interessant.” Naast functionaliteiten die op meerdere talentenwebsites te vinden zijn, zoals de mogelijkheid een eigen profiel aan te maken, muziek en foto’s te uploaden en berichten achter te laten op het forum, start Dutch Delight ook unieke online artiestenbattles.
Artiestenbattles
Via deze battles moeten artiesten zich eerst in de regio bewijzen, alvorens door te kunnen stomen naar de landelijke wedstrijd. “Artiesten willen zich bewijzen en dan liefst tegenover andere artiesten. Helemaal leuk natuurlijk als ze uit dezelfde regio komen. Niets is er mooier dan een stadsderby! Uiteindelijk gaat elke artiest natuurlijk voor goud. Dit lijkt me dé manier om het beste en meest ambitieuze talent uit het grote Nederlandse aanbod naar boven te halen en een kans te bieden!” aldus Stacey Rookhuizen.
Door deelname aan deze battles kunnen artiesten onder andere een plek op het Dutch Delight podium en een optreden in de Dutch Delight radioshow op vrijdagavond op Kink FM winnen. Alles wat te winnen valt leidt uiteindelijk tot meer naamsbekendheid onder publiek en muziekindustrie en dat is precies het doel van Dutch Delight.
Rabobank
De website is mede dankzij de samenwerking met Rabobank gerealiseerd. Henri Crooijmans, Marketingmanager bij Rabobank Nederland: “Rabobank heeft veel jongeren als klant en wil iets voor die jongeren betekenen. Er is veel jong muzikaal talent in Nederland en Rabobank wil ook die jongeren graag helpen in hun ontwikkeling en bij het realiseren van hun ambities. Dat doen we in dit geval door ze samen met Dutch Delight wegwijs te maken op het financiële vlak.” Rabobank en Dutch Delight werken sinds september 2007 samen.
Dutch Delight in 2008
Ook in 2008 belooft Dutch Delight zo weer grote stappen voorwaarts te maken. Na in 2007 al naar de regio’s Noord-Brabant en Utrecht te zijn uitgebreid, vond onlangs een uitverkochte editie in samenwerking met Plugged in Apeldoorn plaats en is de nieuwe website nu een feit. Ook wordt op redelijk korte termijn uitbreiding naar de regio’s Groningen en Zuid-Holland verwacht.
Upcoming events:
31 januari - Café Méander, Amsterdam
24 februari - Ekko, Utrecht
05 april - Boulevard, Breda
Voor details: www.dutchdelight.nu