15-02-2008 @ 11:51
Vanaf heden verzorgt Bright Vision Entertainment (BVE) de sales voor de gehele home video en kids catalogus, en special products (audio en video) van CNR Entertainment (CNR). Dit betreft een exclusief samenwerkingsverband voor de totale Benelux markt.
Door het bundelen van krachten, verwachten beide partijen hun positie in de entertainmentmarkt te versterken. Bovendien biedt de brede catalogus van CNR (zowel audio als video) veel mogelijkheden op het gebied van special products en premiums. Het team van BVE heeft de ervaring en kennis in huis om deze catalogus optimaal in de markt te positioneren en tevens nieuwe kanalen te vinden. CNR zal zelf de verkoop van de backcatalogus en nieuwe releases op het gebied van cabaret en muziek aan de traditionele handel verzorgen.
De focus van Bright Vision Entertainment ligt op verkoop, distributie en marketing in de traditionele en niet-traditionele kanalen. Ook de markt van business - to - business vormt een belangrijk onderdeel van deze operatie. Met een breed scala aan dvd’s, cd’s, boeken, luisterboeken, games en magazines, richt BVE zich op alle productonderdelen van het media-aanbod.
CNR Entertainment richt zich op het ontwikkelen van artiesten en nieuwe entertainmentconcepten. Onder het label CNR Kids verschijnen diverse kinderseries zoals Pingu, Shaun het Schaap, Backyardigans H2O, Jip & Janneke en Ernst & Bobbie en de rest. Het label CNR TV brengt o.a. de succesvolle serie Gooische Vrouwen op DVD uit. Verder richt CNR zich vooral op muziek (Stevie Ann, Jannes, Ruth Jacott, IOS e.v.a.) en cabaret (o.a. Youp van ’t Hek, Javier Guzman, Tineke Schouten en Herman Finkers).