18-03-2008 @ 12:21
Het meerdaagse festival voor elektronische muziek 5 days off en Heineken Nederland gaan de komende jaren samenwerken. Heineken wordt met haar muziekplatform Refreshing Sounds sponsor van 5 days off dat van woensdag 2 tot en met zondag 6 juli voor de 8e keer plaatsvindt in Amsterdam. De intentie van beide partijen is om de samenwerking de komende jaren verder uit te bouwen.
De uitstraling en programmering van 5 days off sluiten nauw aan op de initiatieven die Heineken op het gebied van muziek onderneemt. Volgens Brand Manager Rob van Griensven van Heineken is samenwerking dan ook een logische stap: ˝Al onze muziekactiviteiten zijn samengebracht onder de naam Heineken Refreshing Sounds. Dit nieuwe sponsorplatform richt zich op frisse, vernieuwende muziek en bestrijkt de hele breedte van het muzieklandschap. 5 days off biedt een brede en kwalitatief hoogstaande doorsnede van alle nieuwe stromingen in de internationale elektronische muziekscene, en heeft daarmee de laatste jaren een sterke reputatie opgebouwd. Voor beide partijen is dit een uitgelezen kans om elkaar te kunnen versterken.˝
Ook Mojo Concerts, dat samen met Melkweg en Paradiso het festival initieert, kijkt uit naar de nieuwe samenwerking. Marcel Surendonk, Manager Sponsoring bij Mojo Concerts: "Wij zijn heel blij met Heineken Nederland als nieuwe sponsor van 5 days off. Heineken is een kwalitatief sterk merk dat goed bij de waarden van ons vernieuwende creatieve festival past. We gaan zonder twijfel een succesvolle samenwerking tegemoet."
Met ‘Heineken Refreshing Sounds’ is de bierbrouwer op verschillende manieren actief in de muziekscène in Nederland. Heineken is als sponsor bij meerdere muziekevenementen betrokken, en organiseert ook zelf clubavonden en feesten onder de titel Heineken Refreshing Sounds Sessions.
5 days off is in 2001 ontstaan als spin-off van het Gentse 10 days off festival en was het eerste meerdaagse indoor dance evenement in Nederland. Het festival heeft de afgelopen jaren een steeds breder programma geboden dat een kwalitatief hoogwaardige doorsnede wil bieden van de internationale elektronische muziek en heeft daarmee zowel nationaal als internationaal een sterke reputatie opgebouwd. Daarnaast is er de laatste jaren in toenemende mate aandacht voor andere, aangrenzende kunstvormen zoals mediakunst. Van een redelijk kleinschalig festival in de Amsterdamse Melkweg is het uitgegroeid tot een heus stadsfestival, waarbij ook Paradiso, het Nederlands Instituut voor Mediakunst en de Heineken Music Hall zijn betrokken. Binnenkort worden de eerste namen van de line up van 5 days off 2008 bekend gemaakt.