NICKELODEON BLIJFT OP DE KABEL IN AMSTERDAM EN OMGEVING!

11-08-2003 @ 16:06

UPC heeft 11 augustus bekendgemaakt dat Nickelodeon ook na 1 september op de kabel in Amsterdam en omgeving wordt doorgegeven. Hiermee is gehoord gegeven aan het verzoek van ruim 23.000 kinderen en ouders in de omgeving van Amsterdam die hun handtekening hebben geplaatst voor het behoud van Nickelodeon op de Amsterdamse kabel. In totaal gaat het hier om bijna 500.000 kabelhuishoudens in Amsterdam en omgeving, want ook Purmerend, Zaanstad en Landsmeer ontvangen vanaf deze datum Nickelodeon via de kabel. Nickelodeon verhuist per 1 september ook naar een nieuw kanaal en is dan te ontvangen via kanaal 29+ (536,00 MHZ).'Red de kindertelevisie'De actie "red de kindertelevisie" heeft in Amsterdam e.o. het geweldige aantal van 23.749 handtekeningen opgeleverd, die zijn aangeboden aan UPC en de Algemene Programmaraad van Amsterdam en omgeving.Promotieteams verzamelden handtekeningen op scholen in Amsterdam en omgeving. Ook tijdens het Amsterdamse evenement voor kinderen "Stadhuis op Stelten", waar Nickelodeon Mediapartner was, werden duizenden handtekeningen gezet. Vele verontruste ouders en hun kids hebben hun stem laten horen, en met succes!Nickelodeon startte de landelijke actie 'Red de kindertelevisie' om te voorkomen dat de zender in de regio's Groningen, Drenthe en Amsterdam en omgeving van de kabel verdwijnt. In totaal werden binnen een maand ruim 135.000 handtekeningen opgehaald in heel Nederland.93% van de kabelhuishoudens ontvangt NickelodeonDe programmaraad Brabant Zuid-Oost gaf al eerder een positief advies en als gevolg van dit besluit ontvangen de kabelnetwerken in Eindhoven, Helmond en omgeving vanaf 1 september Nickelodeon op de kabel. Het gaat hier om ruim 275.000 kabelhuishoudens. De distributie van Nickelodeon komt hiermee per 1 september op ruim 93% van Nederland te liggen.24-uurs programmering succesvolDe programmering van Nickelodeon wordt sinds 14 juli ook na 19.00 uur voortgezet met de bekende Nicktoons en live action series. Uit kijkcijfer onderzoek is gebleken dat er 's avonds ook behoefte is aan programma's voor kinderen. Zo was Nickelodeon, tussen 19.00 en 20.00 uur, al meerdere keren marktleider in doelgroep 6-12 jaar. Maar ook in de doelgroep 13-19 jaar was Nickelodeon reeds vier keer de best bekeken zender van Nederland.(Bron: SKO, totaal kijkgedrag)