07-05-2008 @ 11:24
Voor de lancering en online marketing van Madonna’s nieuwe album Hard Candy is Warner Music Benelux een exclusieve samenwerking aangegaan met Swoot, leverancier van TAC technologie, een platform voor de ontwikkeling van ‘web based’ desktop applicaties.
Het eindresultaat is de Madonna Cube, waarmee de gebruiker via zijn desktop 24 uur per dag toegang heeft tot alle video’s van Madonna (in hoge kwaliteit), Madonna radio, links naar de meest relevante Madonna sites, het laatste nieuws en bovendien kans maakt op unieke prijzen. De Madonna Cube is gratis en eenvoudig via www.madonnahardcandy.nl te downloaden.
Rutger Pinas, VP Marketing & Sales Swoot Business Solutions: ”Swoot was zeer vereerd om in samenwerking met Warner Music een vooruitstrevende desktop applicatie voor Madonna te ontwikkelen op basis van TAC. Madonna is een internationaal icoon die staat voor spraakmakende innovatie. Dit komt, ook uit technologisch perspectief, terug in het eindresultaat”.
Ewoud van de Kamp, Senior Product Manager Warner Music Benelux: ”Door middel van de Madonna Cube kunnen we Hard Candy op een innovatieve, virale manier bij een groot publiek onder de aandacht brengen en de gebruiker een unieke ervaring bieden. We zijn niet alleen in staat om op een zeer directe manier met de vele Madonna fans te communiceren, maar we kunnen bovendien de content op elk moment vernieuwen zonder dat de gebruiker iets opnieuw moet downloaden”.
Over Swoot
Swoot Holding is opgericht in 2006. Een van haar oprichters, Glenn Pennock, is tevens geestesvader van de TAC technologie, een zeer uniek software platform voor de ontwikkeling van ‘web based’ desktop applicaties. TAC staat voor “The Amazing Content”. De technologie is afhankelijk van doeleinden beschikbaar als freeware of op basis van diverse licentiemogelijkheden. Momenteel bedient Swoot prominente ondernemingen in Nederland, België, Duitsland, Groot Brittannië en de Verenigde Staten.
Over Warner Music International
Warner Music International verzorgt marketing en distributie voor internationale artiesten in meer dan 50 landen. Gecommitteerd om lokaal talent verder te ontwikkelen en om internationale supersterren te vermarkten, exploiteert Warner Music haar expertise om nieuw talent aan te trekken en een brede internationale artiestenstal te onderhouden en verder uit te bouwen.