Radiomanagement eerste Nederlandstalige boek over professionele radiomarkt

14-10-2008 @ 16:36

 Het boek biedt een compleet overzicht van de organisatie en structuur van de radiobranche. Dit wordt besproken vanuit verschillende perspectieven: commercieel, juridisch, financieel, technisch, creatief en productioneel.
Aan bod komen de managementfuncties in de publieke en commerciele radiosector. Ook wordt ingegaan op de luisteraar als radioconsument. De website www.radio-management.nl biedt steeds actualiteiten over de radiobranche.
Achterin het boek zijn overzichten opgenomen van vaktermen, vakbladen, opleidingen voor radioberoepen en muziekgenres. Ook bevat Radiomanagement diverse checklists: beleidsplan, zenderformat, marketingplan, promotieplan en programmaformat.

Radiomanagement is bedoeld voor Hbo- en Mbo-studenten, beginnend beroepsbeoefenaren bij landelijke radiostations, medewerkers/vrijwilligers bij lokale/regionale radiostations en internetradio, en natuurlijk radiofanaten en liefhebbers die graag meer willen weten hoe deze radio-industrie functioneert.
Radiostations hebben nieuwe mogelijkheden gekregen door de komst van digitale kanalen. Voor bevlogen radiovakmensen betekent dit een nieuwe uitdaging!

Over de auteurs
Joke Fictoor is als docent en coach verbonden aan de opleiding Media & Entertainment Management van INholland Haarlem. Ook is zij directeur en docent Muziekmanagement bij de Hilversum Media Business School en auteur van boeken als Televisiemaken: van idee tot programmaformat (2006), Basisboek Muziekmanagement (2007), Televisiemaken: van programmaformat tot uitzending (2008).

Sieb Kroeske is o.a. docent Radiomanagement bij de Hogeschool INholland en al jaren werkzaam in zowel de muziek- als radiobranche en auteur van het eerste Hitdossier (1976) en auteur van Basisboek Muziekmanagement (2007).

Boom Onderwijs: Radiomanagement door Joke Fictoor en Sieb Kroeske
282 pagina’s
isbn 978 90 473 0014 4
verkoopprijs € 25,00

www.boomonderwijs.nl/uitgave/149/Radiomanagement
www.radio-management.nl