10-09-2009 @ 10:14
De maker van kinderwagens doneert 1 procent van zijn omzet aan de strijd tegen aids.
In de rood opgelichte grote zaal van Pakhuis de Zwijger, waar ook de eerste Bright Night plaatsvindt, presenteerde Bugaboo gisteren zijn (bugaboo)RED collectie. Naast een rode Cameleon kinderwagen zijn er vanaf 1 oktober ook accessoires verkrijgbaar voorzien van het RED-label en is er een speciale Cameleon Denim met zwart, mat onderstel en rode rem.
Product Red, een initiatief van onder meer U2-voorman Bono, gaat allianties aan met producenten om producten in speciale rode uitvoeringen uit te brengen, waarbij een deel van de winst wordt gedoneerd aan het Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and Malaria, opgericht in 2006. Eerder verschenen onder andere een rode iPod, American Express creditcard, Dell computers, Converse sneakers en Motorola telefoons. Ondanks de goede bedoelingen kent het initiatief ook critici.
Bugaboo gaat nog een stap verder en doneert vanaf 1 oktober niet een deel van de winst op zijn Red-producten, maar één procent van zijn totale omzet aan het fonds. Ook Bugaboo producten zonder het Red-label dragen daar aan bij. Marketing director Madeleen Klaasen: 'Door het partnerschap met (RED) kan Bugaboo samen met onze consumenten een rol spelen in de strijd tegen HIV/AIDS in Afrika en het aantal moeders die HIV/AIDS overbrengen op hun ongeboren kinderen verminderen. Go and good things happen.'
bron: http://www.bright.nl/