04-01-2011 @ 21:47
De nominaties voor de Interactive Awards 2011 zijn bekend gemaakt. De jury heeft alle ingezonden concepten, uit binnen- en buitenland, zorgvuldig beoordeeld en is gekomen tot de volgende drie nominaties voor de Artist Award: Pete Philly, Palomine en C-Mon & Kypski.
De nominaties voor de Company Award zijn 22tracks, Bandcamp en Mflow. Op vrijdag 14 januari a.s., tijdens Eurosonic Noorderslag, worden de winnaars van de Interactive Awards 2011 bekend gemaakt.
De genomineerden voor de Artist Award maken, naast de Award zelf, kans op een cheque van €5000. Tot 13 januari 2011 kan door het publiek worden gestemd op de genomineerden voor de Artist Award, via Interactive-Awards.nl.
Genomineerden
C-Mon & Kypski hebben met hun project ‘One frame of fame’ internationale aandacht verworven. Voor hun video ‘More is Less’ konden mensen wereldwijd via webcam een foto uploaden, wat heeft geleid tot honderden bijdragen die gezamenlijk de nieuwe video maken. De Belgische band Palomine wilde in alle uithoeken van de wereld te beluisteren zijn en heeft met het project ‘The World is Listening’ in elf maanden luisteraars verzameld van alle 194 landen in de wereld. O.a. via YouTube is alle buitenlandse fans gevraagd een foto te uploaden op de site. Op een interactieve map zijn alle bijdragen wereldwijd te zien. Pete Philly is genomineerd met ‘Open Loops’ waarbij 14 weken lang iedere week een nieuwe track online werd gelanceerd. Met deze wekelijkse releases wilde hij het oude gevoel oproepen dat vol spanning werd gewacht op een nieuwe single. Met Open Loops kon publiek v! ia verschillende social media en een gratis iPhone App kennis maken met Philly’s muziek.
De uitreiking
De uitreiking van de Interactive Awards 2011 vindt plaats op vrijdag 14 januari van 16.30 uur – 17.30 uur tijdens Eurosonic Noorderslag in de Oosterpoort te Groningen. Gedurende dit uur presenteren de genomineerden hun concepten, waarna de jury in overleg een beslissing neemt. De combinatie van de stem van de jury en de publieksstem bepaalt uiteindelijk de winnaar van de Artist Award. De winnaar van de Company Award wordt bepaald door de jury. Ook de winnaar van de Company Award wint €5000.
Interactive Awards 2011
De Interactive Awards 2011 zijn een samenwerking tussen Eurosonic Noorderslag, internetbureau theFactor.e en Buma/Stemra. Met de Artist Award worden acts gestimuleerd in het maken van opvallende interactieve campagnes en bijzondere online initiatieven. De Company Award stimuleert inspirerende, interactieve muziekportals die de auteursrechten in acht nemen. Met de vele originele inzendingen en de gekozen nominaties, lijken de Interactive Awards 2011 het succes van de voorgaande edities zeker te evenaren.