21-04-2011 @ 12:29
Grolsch heeft na een uitgebreide selectieprocedure de talentvolle Utrechtse band RIGBY gekozen als hoofdrolspeler van haar nieuwe commercial. In de commercial is tijdens een optreden van de band een luide 'plop' van een Grolsch beugel te horen, waardoor de leadzanger direct zin krijgt in bier. Op inventieve wijze gaat hij tot het uiterste om de aandacht van de barman te trekken en in het bezit te komen van een Grolsch beugelfles... De commercial vormt de aftrap van de nieuwe campagne van Grolsch
Aan de keuze voor RIGBY ging een lang traject vooraf. Meer dan 50 bands en artiesten zijn de revue gepasseerd. Na een uitgebreide beoordeling koos Grolsch unaniem voor de talentvolle jongens van RIGBY. De RIGBY-track 'Fire' van het album 'Solid Ground' is de titelsong van de commercial.
Jan Nales, Marketing Directeur van Grolsch, licht de keuze voor RIGBY toe: 'Bij Grolsch bieden we talent graag een podium. Wij zochten daarom naar een jonge en eigenzinnige band, die past bij het merk Grolsch. Wij geloven heel erg in het talent van de band en denken dat er een goede match is tussen de ambitie van ons merk en dat van de jongens. Grolsch en (live) muziek zijn immers onlosmakelijk met elkaar verbonden. Bovendien is het nummer 'Fire' een aanstekelijk nummer met veel energie dat perfect past bij onze nieuwe campagne.'
Christon Kloosterboer, leadzanger van RIGBY, over de samenwerking met Grolsch: 'We zijn onwijs trots dat Grolsch ons geselecteerd heeft voor hun nieuwe commercial. De match tussen Grolsch en Rigby voelt goed. De commercial, waarin we tot het uiterste gaan om de smaak van Grolsch te pakken te krijgen, is echt te gek geworden en staat heel dicht bij ons. Bovendien heeft een aantal van ons roots in het oosten van het land, waardoor we ook écht iets met het merk Grolsch hebben.'