23-03-2013 @ 14:32
Vereniging Veronica, ANP en The Post Online starten deze zomer een bootcamp voor jonge, ondernemende journalisten. Onder de naam de '4de Verdieping' dagen de organisatoren 30 ambitieuze en talentvolle jonge journalisten uit om twee weken lang het beste van hun kunnen te geven.
Persbureau ANP heeft de ‘vierde verdieping’ van het mediabedrijf in Rijswijk ingericht voor dit journalistieke experiment. De dertig talentvolle jonge journalisten kunnen gedurende twee weken trainen om nieuws te maken, dit te presenteren en te bediscussiëren onder begeleiding van professionals die dagelijks met het nieuws te maken hebben. De journalistieke talenten mogen elk denkbaar communicatiemiddel gebruiken: artikelen, fotografie, videoreportages, radio-items, blogs, social media, etc. Naast een aantal hogescholen en universiteiten die hun talenten hiervoor leveren, mag iedereen die aan deze journalistieke bootcamp mee wil doen, zich hiervoor opgeven via 4deverdieping.nl. “Wie denkt binnen de journalistiek het verschil te kunnen maken moet zich zeker aanmelden,” aldus Yoeri Albrecht van Vereniging Veronica. ANP-hoofdredacteur Marcel van Lingen daagt de deelnemers uit “om de heersende klasse in de journalistiek alle hoeken van de kamer te laten zien.”
Alle kandidaten moeten, voordat zij worden toegelaten tot de bootcamp een korte presentatie houden voor een vakjury. Binnen 60 seconden moeten de talenten de jury geïnteresseerd krijgen om kans te maken op toelating tot de 4de verdieping. Alleen de 30 beste journalisten in spe worden deze zomer toegelaten tot de 4de verdieping van het ANP, waar de bootcamp twee weken lang plaatsvindt.
voor info zie website 4deverdieping.nl