20-08-2013 @ 09:03
De nominaties voor de Website van het Jaar verkiezing 2013 zijn bekendgemaakt. Van 16 september tot en met 25 oktober 2013 kan het Nederlandse publiek haar stem uitbrengen op zo’n 250 genomineerde websites. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de feestelijke Website van het Jaar Awardshow op 14 november aanstaande.
Wat zijn volgens het Nederlandse publiek de beste en populairste websites van 2013? Het publiek kiest in 20 categorieën zijn favoriet, welke o.a. beoordeeld worden op inhoud, navigatie en ontwerp.
In elke categorie zijn 2 prijzen te winnen: de Beste en de Populairste Website van het Jaar. De ‘Beste Website’ is de site met de hoogste score. De ‘Populairste Website’ is de site met de meeste stemmen. De overall winnaar is de website met de beste relatieve beoordeling en mag zich ‘Dé Website van het Jaar’ noemen. De volledige lijst van genomineerden van 2013 is te vinden op www.websitevanhetjaar.nl
De verkiezing wordt dit jaar voor het 13e achtereenvolgende jaar uitgevoerd door marktonderzoeksbureau MetrixLab in samenwerking met e-business website en magazine Emerce. Met circa één miljoen stemmen behoort de Website van het Jaar verkiezing tot de grootste publieksprijzen van ons land.
Winnaars in 2012 waren onder andere Tweakers, Funda, Groupon, Volvo, Google en 24Kitchen.
In aanwezigheid van Nederlands grootste internetmerken, wordt op 14 november tijdens de feestelijke Awardshow in The Harbour Club te Amsterdam, bekendgemaakt welke websites de Nederlandse consument heeft verkozen tot de beste websites van 2013.
De verkiezing wordt naast Nederland ook gehouden in Duitsland, Frankrijk, Engeland, Spanje, Italië, India en Brazilië.
Over Emerce
Emerce gaat over online business, media en marketing en biedt managers en ondernemers inspiratie en kennis om te kunnen innoveren. Het crossmediale merk Emerce omvat een magazine dat negen keer per jaar verschijnt, speciale edities zoals de Emerce 100, de eGuide en de Digital Marketing Guide, een nieuwssite, dagelijkse e-mailnieuwsbrieven, webseminars en aansprekende events, waaronder Emerce eDay, Mobile Convention Amsterdam en Digital Marketing Live.
www.emerce.nl
Over MetrixLab
MetrixLab is één van de snelst groeiende, wereldwijd opererende aanbieders van online marktonderzoek. Door middel van innovatieve technologieën en geavanceerde analysemethoden helpt MetrixLab haar opdrachtgevers marketingvraagstukken te beantwoorden. Met het hoofdkantoor in Rotterdam en vestigingen in New York, Chicago, Minneapolis, Seattle, San Francisco, Miami, Cincinnati, Londen, Hamburg, Parijs, Madrid, Shanghai en Hyderabad doet MetrixLab in meer dan 50 landen online onderzoek.
www.metrixlab.com