10-09-2018 @ 15:21
De populaire jonge televisiepresentator, Jan Versteegh, gaat vanaf 1 januari 2019 aan de slag bij Talpa Network. Versteegh krijgt de kans om op SBS6 grote studio shows te presenteren. Er wordt ook gewerkt aan een nieuw dagelijks programma dat hij gaat doen. Hoe dat programma er precies uit gaat zien wordt later bekendgemaakt.
Talpa Network en Jan Versteegh gaan daarnaast met elkaar in gesprek over de rol die hij kan spelen in de crossmediale strategie van het bedrijf. Versteegh trekt niet alleen op televisie veel kijkers, online heeft hij ook veel fans.
Televisiekijken verandert. Talpa Network verandert mee. Formats worden niet meer alleen voor televisie gemaakt. Het draait om het totale bereik van een programma, via alle kanalen. De komst van Jan Versteegh past uitstekend in de doelstellingen van Talpa Network.
“Of hij nou op straat loopt met een cameraploeg, in een studio een live programma presenteert of online actief is, Jan Versteegh is een multitalent,” zegt John de Mol. “Talpa Network wil altijd zo veel mogelijk mensen bereiken, met content die echt raakt, zowel voor televisie als online. Ik weet zeker dat Jan daar een belangrijke bijdrage aan gaat leveren.”
“Na vijf mooie jaren bij BNNVARA voelde het als het perfecte moment voor een volgende stap in mijn carrière. Talpa Network is een plek waar ontzettend veel gebeurt en John gaf mij, naast zijn volle vertrouwen, geweldige programma’s om te mogen maken. Ik kan niet wachten om in januari aan dit grote avontuur te beginnen,” zegt Jan Versteegh.
De afgelopen vijf jaar maakte Jan Versteegh naam bij BNNVARA als presentator van onder meer Spuiten en Slikken, Proefkonijnen, Jan de Belastingman en Trippers. Tot het einde van het jaar zal hij te zien blijven bij de publieke omroep.
Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Talpa Network bestaat uit de onderdelen Talpa Events, Talpa TV (o.m. SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Talpa Radio (o.m. 538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Talpa Social (Social1nfluencers), Talpa Digital (o.m. KIJK, JUKE en VoetbalTV) en de e-commerce divisie (o.m. VakantieVeilingen, Actievandedag en Ticketscout). Ook het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) en het fotobureau Hollandse Hoogte maken deel uit van het concern. Deze onderdelen worden ondersteund door Talpa Media Solutions, Talpa Platform en Talpa Creative. Met dit netwerk is het Nederlandse multimediabedrijf meer dan relevant voor de consument en de adverteerder.
John de Mol is de bedenker van een aantal wereldwijde blockbuster formats, zoals Big Brother, Deal or No Deal en The Voice. Voor laatstgenoemde show ontving hij vier Emmy Awards. Zijn laatste productiemaatschappij, Talpa Media, is in 2015 overgenomen door het Britse ITV. Talpa Media is verantwoordelijk voor het management van het internationale content bedrijf, en daarmee dus voor de creatie en productie van de televisieformats en concepten en voor de internationale distributie daarvan. De grootste productie is The Voice, voor het eerst uitgezonden in 2010. Inmiddels bestaan er van dit programma meer dan 65 lokale producties, uitgezonden in maar liefst 180 landen.