Muzikanten 'gaan commercieel' tijdens Eurosonic Noorderslag

07-01-2019 @ 22:58

Buma Music in Motion, ESNS en Sizzer brengen muzikaal talent en merken samen

Buma Music in Motion, Eurosonic Noorderslag en Sizzer organiseren samen het ‘Sync Songwriting Camp 2019’. Op 17 en 18 januari komt een selectie van lokaal en internationaal talent, artiesten van het festival, samen in een speciaal ingerichte studio in het Eurosonic Artist Village. Hun missie? De perfecte track te schrijven en op te nemen voor een officiële Hunkemöller reclamecampagne.

Weinig mensen weten dat "We Love It", de brandsong van drogisterijketen Etos die je overal hoort, is geschreven tijdens ESNS. Na dit doorslaande succes was het een makkelijke keuze om het Sync Songwriting Camp dit jaar terug naar Groningen te brengen. Gedurende 48 uur zal een ongekend getalenteerde groep muzikanten de soundtrack creëren voor een gloednieuwe Hunkemöller swimwear tv-campagne. Een internationale selectie van ervaren én jonge talenten die 's avonds optreden op het festival, nemen deel aan het kamp, waaronder Violetta Zironi (IT), Briet (IJsland), Delaporte (SP), Klangstof (NL), Tjeerd Bomhof en Mathias Janmaat (NL), Van Common (NL), Juveniles (FR) en Amy Root (NL). De sessies vinden plaats in de speciaal voor dit doel gebouwde Sync Hotel Studios in Eurosonic’s Artist Village. Na twee dagen zal een team van specialisten en het publiek de geschreven nummers bespreken en analyseren tijdens een afsluitend panel. De experts zullen ook hun licht laten schijnen op originele composities in reclames, tips over hoe je het kan maken in de sync industrie, muziek en ‘branding’, de opkomende online mogelijkheden en het belang van muziek agencies. ‘Music stylist’ Jesper Gadeberg; head of creative bij Hunkemöller International Alex Smith; senior music producer Seppl Kretz (Sizzer) en music supervisor Dolf Bekker (Sizzer) zijn dit jaar de ervaren panel-deelnemers.

De uit Kopenhagen afkomstige Jesper Gadeberg is een van de meest vooraanstaande onafhankelijke creatieve music supervisors in de reclamewereld. Hij werkt voor merken als Heineken, Mercedes en Porsche, en met regisseurs Michel Gondry, TRAKTOR en Martinde Thurah. Alex Smith is verantwoordelijk voor de creatieve visie van Hunkemöller sinds 2014 en heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van retailer naar een sterk en geliefd lingerie merk. Seppl Kretz en Dolf Bekker zijn beiden werkzaam bij Sizzer, een agency met kantoren in Amsterdam en Berlijn dat muzikale concepten voor merken en bewegend beeld ontwikkeld, en één van de initiatiefnemers van het Songwriting Camp. Mark Gordon, werkzaam bij Score Draw Music in Belfast, zal het panel leiden.

Het Sync Songwriting Camp is een unieke introductie voor jonge artiesten in de wereld van merken en componeren voor reclames. Door ervaren professionals en opkomend talent bij elkaar te brengen probeert het initiatief het innovatief gebruik van muziek in de creatieve industrie te ondersteunen en promoten.

DONDERDAG 17 JANUARI & VRIJDAG 18 JANUARI
Sync Hotel Studios - Artist Village
10:00 - 20:00 "Sync Songwriting Camp" (Invitation Only)

ZATERDAG 19 JANUARI
De Oosterpoort, Back 6
13:30 - 14:30 "Choose Your Favourite! A Sync Songwriting Camp Follow-up Debrief"