10-01-2006 @ 15:47
2005 lijkt het jaar te zijn geworden van de gitaarbandjes die in het reclameblok terechtkwamen. GEM werd de stem van Randstad en Voicst die van Heineken. In 2006 zet deze trend zich voort: LPG's nieuwe single 'Belly Rollercoaster' wordt wereldwijd ingezet in een reclame voor een nieuw mobieltje van Nokia.
Zelf waren ze het al bijna vergeten, de jongens van LPG. Hun publisher Grey Worldwide -het bureau dat probeert de muziek van LPG te exploiteren- was al een tijd geleden aan de slag gegaan om het liedje 'Belly Rollercoaster' in een reclame te krijgen. En ineens was daar interesse van mobieltjes fabrikant Nokia om het nummer wereldwijd in een nieuwe commercial te gebruiken.
Wanneer de reclame precies op televisie is nog niet duidelijk. Hij is gemaakt en iedere vestiging van Nokia is vrij om de reclame in te kopen.
Wie denkt dat LPG nu kan gaan rentenieren, zit er flink naast. Zelf hadden de vijf muzikanten nog even goede hoop dat het om een smak geld zou gaan. Arend Jan van LPG: "Je hoort altijd gigantische bedragen als het om dit soort deals gaat. Dat is ons niet gelukt. Het was meer een 'take it or leave it-aanbod'. Maar ik heb er helemaal geen verstand van: iedereen kan mij naaien. We kunnen van het geld wat nieuwe instrumenten kopen en misschien nog een video opnemen."
Dat Nokia koos voor Belly Rollercoaster, het enige nummer dat bassist Gerald Kooistra schreef voor het album I Fear No Foe, is geen probleem voor Arend Jan: "Het was meteen duidelijk dat Belly Rollercoaster het meest catchy nummer was. Het is alleen maar goed dat ervoor gekozen is."
bron: http://3voor12.vpro.nl/3voor12/magazines/news