BOEIEND BOEK OVER TELEVISIEMAKEN

17-01-2006 @ 16:13

Deze week verschijnt het boek Televisiemaken: van idee tot programmaformat. Het is geschreven door Joke Fictoor, Yvonne Leunissen, Lody Crabbendam, Rob van Dongen, Kees Groenewoud, Fred Hoekstra en Peter Horsselenberg
Waar gaat dit boek over? Je hebt een geweldig idee voor een televisieprogramma of je bent er naar op zoek. En dan? Hoe bescherm je een idee? Hoe kom je aan een idee? Hoe ontwikkel je een concept zodanig dat je het kunt verkopen en hoe gaat die verkoop in zijn werk?
Televisiemaken: van idee tot programmaformat biedt een helder en bondig overzicht van conceptontwikkeling voor televisie. Het bespreekt de verschillende fases die nodig zijn om een zo succesvol mogelijk programmaformat te maken: vanuit het creatieve perspectief (inhoud, ethiek, productietechnische haalbaarheid); het organisatorisch perspectief (juridisch verantwoord, financieel haalbaar) en het commerciele perspectief (het in de markt zetten). De creatieve en onderzoekende fase van het conceptidee, de conceptbescherming, het opstellen van een degelijk n enthousiasmerend format, de presentatiefase en de onderhandelings- en contractfase komen allemaal aan bod.
Achterin het boek is een uitgebreide lijst opgenomen met daarin vaktermen voor de televisieconceptontwikkelaar. Daarnaast bevat het boek een voorbeeld line-up, een overzicht van de bedrijfskolom televisie, een checklist conceptidee en een checklist programmaformat en programmaboekje. Ook is informatie opgenomen over het kijkonderzoek en televisieprijzen, en een uitgebreide adressenlijst.
Het volledige en compacte overzicht van de fases van de productontwikkeling en de hoeveelheid praktische naslaginformatie maken de uitgave bij uitstek geschikt voor zowel (aankomend) televisiemakers, als voor mensen die willen weten hoe ze dat ene, geweldige idee kunnen verkopen.
Deze uitgave is te verkrijgen via iedere reguliere boekhandel in Nederland en Belgi.

www.boomonderwijs.nl,
info@boomonderwijs.nl
isbn 90 8506 213 6, 160 pagina's, 25,00