07-12-2006 @ 09:41
Universal Music en Team Impact van Viacom Outdoor lanceerden afgelopen vrijdag 1 december een innovatieve campagne rond de nieuwe CD van popster Gwen Stefani. Universal Music zet het enorme digitale scherm van Viacom Outdoor op Utrecht CS (W8) in om de CD onder de aandacht te brengen. Passanten kunnen via W8 een fragment van de nieuwe single downloaden op hun telefoon.
Technisch hoogstandje
Op W8 wordt een fragment getoond van de nieuwe videoclip ‘Wind it up’ van Gwen Stefani (deze week op # 7 in de US Charts). In het fragment wordt de passanten gevraagd bluetooth te activeren op hun telefoon. In de bluezone van maar liefst 2.500 m2 rond het scherm biedt Viacom Outdoor W8 dan via de bluetoothverbinding een gratis fragment aan van Gwen's nieuwe hit. De volledige track is vervolgens ook als realtone te bestellen middels sms.
Waardevolle samenwerking
Rogier Bol, product manager bij Universal Music: “Het nieuwe album van Gwen Stefani, ’The Sweet Escape’, met bijdragen van onder andere Akon en Pharrell is nogal trendsettend, zoals we van haar gewend zijn. Daar past een hippe campagne bij en zo raakten we in gesprek met Viacom Outdoor.”
Bas Geldermans, lid van Team Impact bij Viacom Outdoor, zegt hierover: “Deze campagne sluit naadloos aan op onze visie met betrekking tot Digital Outdoor. Samenwerkingen zoals deze met Universal Music maken het mogelijk het medium in snel tempo door te ontwikkelen. Mede daardoor blijft Viacom Outdoor voorop lopen op het gebied van out-of-home advertising.”
De campagne is nog te zien tot en met 10 december 2006 in de centrale hal van Utrecht Centraal.
www.viacom-outdoor.nl