12-05-2009 @ 09:54
TargetMedia heeft alle activiteiten van Aim4Music (A4M) per direct overgenomen. Het personeel van A4M verhuist deze week naar het kantoor van TargetMedia in Laren. Het is de intentie om de huidige activiteiten door te voeren, het gaat hierbij om een doorstart.
TargetMedia is een toonaangevende speler op het gebied van self-service systemen voor: Mobile Entertainment (Ringtonio.nl), Online Betalingen (TargetPay), SMS diensten (TargetSMS).
Met de overname van A4M wordt TargetMedia een nog belangrijkere speler binnen de digitale muziekmarkt. In 2006 neemt het bedrijf al de mobiel-activiteiten van Denda over. In 2007 start het in samenwerking met NRGY Music en Berk Music het nieuwe digitale muziekplatform BOEP.NL. In 2008 lanceert TargetMedia een nieuw legaal downloadplatform onder de naam DownloadMusic.nl. Een activiteit die muziek van veelal Nederlandse artiesten, in mp3-formaat en zonder kopieerbeveiliging.
Aim4Music werd opgericht door Henri Lessing en Hans Gort met het doel oplossingen te bieden bij de behoefte naar een nieuwe vorm van muziekbeleving en de digitale invulling hiervan. Een combinatie van innovatie, visie en pionierschap hebben geleid tot een uniek systeem, waarbij verschillende businessmodellen naadloos worden toegepast en aanpassingen/toevoegingen aan deze modellen op elk gewenst moment gemakkelijk kunnen worden geïmplementeerd, vanwege de flexibele xml-structuur die de basis van het systeem vormt.
In grote mensentaal: een cross-mediaal digitaal distributie systeem voor audio en visuele content, gebaseerd op marketing gerichte concepten.
In de praktijk levert Aim4Music effectieve oplossingen voor de wijze waarop muziek en/of video aan consumenten wordt aangeboden. Dit kan gerealiseerd worden in de vorm van een vaste download omgeving (voorbeeld: de downloadshop van Radio538 of de website van MegaMediaMagazine.nl) of uitgewerkt worden via volledig cross-mediale oplossingen. De download van een track wordt hierbij geïnitieerd door middel van het opwekken van een impuls bij de consument via mobiele communicatie, via de media of op locatie bij (muziek)evenementen. De impuls van de consument wordt vervolgens op een eenvoudige en snelle manier beantwoord en is in sommige gevallen zelfs onafhankelijk van het type (muziek)drager waarop de consument zijn aankoop afspeelt.