27-04-2010 @ 09:25
Dit jaar wordt voor het eerst ‘Het Beste Mobiele Idee’ georganiseerd. Deze wedstrijd draait om het beste commerciële idee op het gebied van mobiel internet. De prijs bedraagt meer dan € 50.000,- aan investeringsgeld en advertentiewaarde. De jury, met onder andere mediaondernemer
Erik de Zwart en
Dominique Weesie, mede oprichter
Geenstijl en nu voorzitter van
Powned, velt een oordeel over de ingezonden ideeën. Het Beste Mobiele Idee werd afgelopen zaterdag officieel gepresenteerd tijdens het PFcongres in Zwolle.
Vanaf vandaag is de inschrijving voor de wedstrijd om het beste mobiele idee geopend via de website
www.bestemobieleidee.nl . Na de presentaties van de beste ideeën zal op de finaledag in oktober de hoofdprijs bestaande uit een investering van maar liefst € 25.000,- en een mediabudget ter waarde van € 25.000,- uitgereikt worden. De winnaar wordt tevens opgenomen in de co-branded portal van MSN Mobile van Microsoft.
Gedurende de wedstrijd zal een groep coaches klaarstaan voor de deelnemers. Een van de coaches is jurist en octrooigemachtigde Arnoud Engelfriet (
www.ICTRecht.nl), een vooraanstaand ICT-specialist en blogger. Joris Toonders, oprichter en Managing Director van Yonego ondersteunt op het gebied van Search Engine Marketing. Begin juni zullen de coaches een ‘summercamp’ met workshops organiseren voor de deelnemers.
Erwin van den Boom, CEO van
TargetMedia, hield tijdens zijn lezing op het PFcongres een pleidooi voor meer nadruk op het mobiele internet door ontwikkelaars: “De kritieke massa voor het mobiele internet hebben we in 2010 al ruimschoots bereikt. Verkeer op het mobiele internet is er, maar echte creativiteit en innovativiteit qua mobiele websites is nog maar sporadisch aanwezig. We willen ontwikkelaars prikkelen serieus met het mobiele internet aan de slag te gaan en ook verder te kijken dan alleen apps.”
Mediaondernemer
Erik de Zwart: “Een goed idee is goud waard maar er is een groot verschil tussen het bedenken en ook daadwerkelijk gestalte geven aan zo’n prachtig plan. Daarom is deze wedstrijd een geweldige stimulans voor alle ‘mobiele denkers’ in Nederland!.”