Nieuw vrouwenmaandblad 100%NL Magazine gelanceerd

15-06-2009 @ 14:23

Op maandag 15 juni hebben Jan Smit en Bridget Maasland het eerste exemplaar van het nieuwe vrouwenmaandblad 100% NL Magazine overhandigd aan initiatiefneemster Lisette Sier. Het blad onderscheidt zich door humor, een grote diversiteit aan onderwerpen, altijd een positieve insteek en een vrolijk Hollands tintje. Vanaf 16 juni zal het 124 pagina’s tellende magazine landelijk in de winkels liggen.

Initiatiefnemer
Hiermee komt de droom van Lisette Sier (35) uit. Deze huisvrouw en moeder van Luna (7) en Sterre (3) kwam een half jaar geleden op het idee om een nieuw vrouwenmaandblad te beginnen. Een blad dat zich moest onderscheiden door een grote diversiteit aan onderwerpen, humor, positiviteit en een vrolijk Hollands tintje.    
Na diverse brainstormsessies met haar vriendinnen vond zij het perfecte format voor een nieuw blad voor vrouwen net als zij. Vrouwen die de ideale balans hebben gevonden tussen gezin, werk en ontspanning en daardoor positief in het leven staan. Lisette en haar vriendinnen bepalen de inhoud en treden verder op als cultuurbewakers van het 100% NL Magazine.

Om het blad bij verschijning te promoten nam Lisette Sier contact op met Radio 100%NL. Na een onderhoud met directeur Carlo de Boer werd het radiobedrijf partner en naamgever van het blad. “Het idee van Lisette sprak mij erg aan omdat onze doelgroep grote overeenkomsten heeft met de beoogde doelgroep van het magazine.
Daarop volgde een afspraak met Jaap Buijs en Aloys Buijs van Volendam Music BV om makkelijker toegang te krijgen tot Bekende Nederlanders.
Het management van Jan en Monique Smit, Nick en Simon en de 3J’s was eveneens enthousiast over het ambitieuze plan van Lisette. Aloys Buijs: “Lisette had een goed verhaal en dit is natuurlijk een hele moeilijke tijd om iets nieuws te beginnen. Haar enthousiasme werkte aanstekelijk en daarom besloten wij in te stappen als partner om haar op allerlei gebieden te ondersteunen.

Vernieuwend
Lisette Sier:Wij zijn van mening dat dit blad een verrijking is voor het huidige tijdschriftenaanbod. Leuke reportages over bekende Nederlanders worden afgewisseld met mooie verhalen over gewone mensen. Ieder onderwerp wordt geschreven met een positieve insteek en veel humor. Natuurlijk mogen zaken als mode, beauty, wonen en culinair ook niet ontbreken.
Het bedrijf dat de verspreiding van het 100% NL magazine verzorgt wist niet in welke categorie ons blad moest worden ingedeeld. Dit geeft al aan dat zoiets nog niet bestond en het een nieuw en verfrissend concept is.
”       

www.100pmagazine.nl