02-02-2010 @ 15:05
Op het Cross Media Caf van dinsdag 2 februari wordt GfK Retail and Technology gepresenteerd als nieuwe participant van iMMovator. Met de toetreding van dit kennisinstituut versterkt iMMovator haar positie als expertisecentrum in de crossmedia sector in Nederland.
GfK Retail and Technology is wereldwijd een toonaangevend marktonderzoekbureau dat organisaties helpt hun bedrijfsresultaat te verbeteren. Ze beschikken continu over de meest actuele verkoopcijfers van meer dan 10.000 retailers en resellers (on- en offline) in Nederland, Belgi en Luxemburg. Gfk en iMMovator zullen actief verkennen hoe zij elkaar kunnen versterken in het verbeteren van de marktinformatie rond ontwikkelingen in de crossmedia sector en daarbij waar mogelijk samenwerken. Daarbij wordt er naar gestreefd optimaal gebruik te maken van elkaars informatiepositie.
GfK en iMMovator werkten al langer samen, onder andere aan de productie van de kwartaalmonitor Digitale TV. In deze monitor worden periodiek door GfK en iMMovator gezamenlijk belangrijke ontwikkelingen in Nederland rondom de acceptatie van digitale televisie gepubliceerd. Deze monitor schenkt aandacht aan de ontwikkeling van aansluitingen, dienstengebruik en relevante consumentenverkopen rond digitale TV.
IMMovator is zeer verheugd dat GfK Retail and Technology zich als kennispartner aan iMMovator gaat binden. Ton van Mil, directeur iMMovator: De feitelijke kennis over marktontwikkelingen die GfK genereert zijn zeer interessant voor de crossmedia sector. Ons voornemen is om deze kennis tijdens onze evenementen, zoals het Mediapark Jaarcongres en de Cross Media Cafs frequenter aan het publiek te presenteren. Daarnaast onderzoeken we op welke manier de marktcijfers van GfK een bijdrage kunnen leveren aan de Cross Media Monitor die begin juni gepubliceerd zal gaan worden.