05-07-2010 @ 12:15
Vereniging Veronica heeft een Raad van Commissarissen benoemd bij dochteronderneming V-Ventures.
De benoemde commissarissen zijn Peter Arensman, Annet Aris en Herman P. Spruijt. De Raad van Commissarissen is actief per 1 juli 2010.
Commissarissen
*Peter Arensman* (1962) is oud-bestuurder van Vereniging Veronica, eigenaar van Bas Consultancy BV en directeur van WIM BV, een investeringsmaatschappij met een focus op groene energie en duurzame landbouwproducten.
*Annet Aris* (1958) is Adjunct Professor of Strategy en Management bij business university INSEAD in Fontainebleau en was daarvoor partner bij McKinsey & Co. Zij bekleedt ook toezichthoudende functies bij o.a. de Sanoma Group, de OPTA en Stichting Beeld & Geluid.
*Herman P. Spruijt* (1949) is o.a. president van de International Publishers Association. Eerder was hij directeur van dagblad Trouw en lid van de raad van bestuur van Elsevier.
Voorzitter Joris Hillebrand van Vereniging Veronica: “Met de installatie van deze Raad van Commissarissen hebben we een nieuwe stap gezet in de professionalisering van de Vereniging Veronica. V-Ventures opereert als een zelfstandig mediabedrijf op afstand van de Vereniging.”
V-Ventures is onderdeel van Vereniging Veronica. Algemeen directeur van V-Ventures is Guido van Nispen. V-Ventures wil een betekenisvolle rol in het Nederlandse medialandschap spelen door het ondersteunen van crossmediale ontwikkelingen en ambitieuze veelbelovende mediapioniers. Hiervoor onderneemt V-Ventures activiteiten onder een aantal eigen merken. Tot de huidige activiteiten behoren onder meer: het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP); V-Academy, het eigen interne crossmedia opleidingsinstituut en ontwikkellab voor formats; Kink FM, het landelijk radiostation dat sinds 1995 24 uur per dag, 7 dagen per week de betere pop- en rockmuziek uitzendt en VMedialab, waarin onderzoeksactiviteiten, eigen projecten en investeringen zijn ondergebracht.
Daarnaast neemt V-Ventures via het investeringsfonds Dutch Creative Industry Fund (DCIF) deel in startende mediaondernemingen.
SBS en Sky Radio Group exploiteren het merk Veronica commercieel op radio, tv, print en internet.