Genomineerden Dutch Interactive Awards 2013 bekend

25-03-2013 @ 19:46

De cases van Nederlandse interactieve bureaus die strijden om een juryprijs in de Dutch Interactive Awards zijn bekendgemaakt. Op basis van de behaalde scores op het gebied van concept, design, bouw, resultaat, interactiviteit en optimalisatie, zijn in totaal 55 genomineerden bekend gemaakt. Onder de bureaus maken dit jaar Mirabeau en Fabrique [merken, design & interactie] het meeste kans op een DIA met ieder vier nominaties. Wat betreft de opdrachtgevers zijn KLM Royal Dutch Airlines (vier keer) en Bol.com (drie keer) de grootste kanshebbers.

Een overzicht van de genomineerden:

E-commerce
Bol.com Winkelwidget - SWIS
KLM Social Offer - Code d'Azur
Suitsupply - Mirabeau
Bol.com Blits - Touchwonders
Bijenkorf - Relephant

Activation
Makro Crazy Carts - Chunk
Recepten Shaker app - Mirabeau
Bol.com Spin&Win - Info.nl
Heineken Star Serve - eFocus
RTL Z Beursspel - VI Company

Loyalty & CRM
Oxxio Energiemonitor - Tam Tam
Hunkemoller Mobile - Mobile Strategy
ENECO Warm Welkom - Born05
Mijn Vangsten – Cross Media Communicatie Groep
Windows 8 SparkLab - SUE Amsterdam

Online service B2C
Carsom – Enrise
Knab – Virtual Affairs
KLM Online service – KLM Royal Dutch Airlines
Woonz – Clockwork
9292 apps & Mijn 9292 – Fabrique [merken, design & interactie] en Q42

Online B2B Platform
Heineken Sales Dashboard - Objeqts
FloraHolland Online - Tam Tam
ABN AMRO ZZP Assistant - Mobgen
Deloitte ctrl - Virtual Affairs
Reed Business platform - Fabrique [merken, design & interactie], Relephant, Onstuimig

Social for Business
ANWB Vakantievoorbereiding - the people's valley
Marktplaats – Brand New Telly
Altijd Wat Monitor - Elastique
Zorgvoorelkaar - Freshheads
SamenSlim - Innovation Factory

Tools & Applications
VARA Kassa Panel - Greenberry
The Voice of Holland Singing Sunday - Lbi Netherlands
NOS Sport Connected TV - TWC
KLM Meet & Seat – KLM Royal Dutch Airlines
Schiphol Uitzwaaien - FHV BBDO

Corporate
Strukton - Tam Tam
Wageningen UR – Fabrique [merken, design & interactie]
DSM Dyneema - eFocus
ING Commercial Banking - Mirabeau
Omron healthcare europe - Mangrove

Brand
The Voice of Holland - Clockwork
Rijksmuseum - Fabrique [merken, design & interactie]
Interpolis – Lbi Netherlands
Binnenlands Bestuur - Liones
Batavus - Snakeware

Campaign
New DAF XF Euro 6 - Mirabeau
KLM Must See Map - Code d'Azur
Melkunie Koeienbingo - Isobar Nederland
Het leukste Disney spel van Nederland - TwoPine media
Het Groene Huis - Yes2web

Disrupter of the Year
Decolabs - twnkls
ERIBA Science Hall - theFactor.e
Knab - Virtual Affairs
Philips Hue - Q42
tshirtOS - MediaMonks

De genomineerden krijgen op 12 april a.s. de mogelijkheid om de vakjury te overtuigen dat hun werk behoort tot het beste online werk van Nederland tijdens de jurydag bij Boer en Croon. De winnaars worden op 16 mei a.s. bekendgemaakt tijdens een exclusief diner in het Krasnapolsky te Amsterdam.

Over de Dutch Interactive Awards

De Dutch Interactive Awards staan bekend als dé awards voor online Nederland. Het heeft als doel om het beste werk van de Nederlandse interactieve bureaus in de schijnwerpers te zetten. Als sinds de start in 2009 heeft de Dutch Interactive Awards zich onderscheiden door niet alleen te kijken naar design en creativiteit, maar ook naar resultaat en bouw van de beste online projecten.

http://www.dutchinteractiveawards.nl/