14-04-2009 @ 19:43
Muziekliefhebbers hebben er sinds 14 april een online adres bij. Muziek.nl is de nieuwe website en online speciaalzaak voor de echte popmuziekliefhebber. De website biedt informatie over muziekstromingen, artiesten en bands voor de 35+ doelgroep.
Muziek.nl is aan de pers, media en andere geïnteresseerden voorgesteld in het gebouw van Beeld en Geluid op het Media Park in Hilversum. Na een introductiefilm en virtuele tour van Leo Blokhuis door de site was er de mogelijkheid voor de pers om vragen te stellen aan de initiatiefnemers Universal Music en Xingo.
Muziek.nl heeft een onafhankelijke redactie en winkelmanagement onder leiding van gespecialiseerde internetuitgever Xingo. Xingo ontwikkelt en exploiteert internetdiensten en concepten, specifiek gericht op de audio-, video- en filmbranche. De redactie vult Muziek.nl met informatie over artiesten en hun muziek. In de redactieformule is naast de meest actuele nieuwsvoorziening plaats voor interviews, recensies, achtergrondartikelen, een concertagenda en columns van verschillende vooraanstaande muziekspecialisten, onder wie Leo Blokhuis en Jan Douwe Kroeske. De redactie maakt een geheel onafhankelijke keuze uit het complete aanbod van muziekmaatschappijen. Dit geldt uiteraard ook voor de recensies van beeld- en geluidsdragers.
In de Xingo webwinkel van Muziek.nl kunnen de nieuwste releases gekocht worden en is een grote backcatalogus beschikbaar. De winkel onderscheidt zich door het aanbod van een specifiek assortiment, naast veel nieuwe releases en re-releases zal men veel boxsets, special editions, SACD’s en vinyl in het assortiment aantreffen. Muziek.nl is volop in ontwikkeling: in de tweede fase (juni 2009) zal een digitale downloadshop worden gelanceerd en in het najaar (de derde fase) zal het bijbehorende tijdschrift ‘Muziek.nl’ verschijnen.
Muziek.nl is een initiatief van Universal Music in samenwerking met Xingo en bevat nieuws over de gehele muziekindustrie.
www.muziek.nl