24-12-2009 @ 14:48
In april lanceerde Universal Music samen met Xingo een nieuwe muzieksite: Muziek.nl, bedoeld voor 35-plus muziekliefhebbers. Jarenlang was de domeinnaam al in bezit van de muziekmaatschappij, om in alle rust op zoek te gaan naar goede samenwerkende partijen. Die werd uiteindelijk gevonden in de muziekuitgever.
Die dag in april werden tijdens de presentatie allerlei plannen ontvouwd. De meeste daarvan zijn acht maanden later reeds uitgevoerd. Een onafhankelijke redactie, opgezet door Xingo, is draaiende. Hoofdredacteur Marc Brekelmans stuurt zo’n dertig freelancers aan, die allemaal betaald krijgen. Zij schrijven onder meer concertverslagen, interviews en recensies. “We trekken nu gemiddeld 100.000 bezoekers per maand, en dat aantal stijgt nog altijd zonder dat we echt een marketingoffensief zijn gestart”, vertelt Tijs Tacken die vanuit Universal betrokken is bij de site. Universal bemoeit zich overigens niet met de inhoud van de site, maar is wel zijdelings betrokken bij de ontwikkelingen.
lees verder: http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/42894537