Nico Silvius terug bij RadioNL en WaterstadFM

17-05-2013 @ 11:05

Uitbreiding mediapartnership met TV Oranje

Nico Silvius, oprichter en oud-directeur van de commerciële regionale radiostations RADIONL en WaterstadFM, wordt de nieuwe directeur annex aandeelhouder van zijn oude zenders en producent van Freez FM. De radiozenders zijn met terugwerkende kracht tot 1 mei 2013 teruggekocht van NDC mediagroep door een consortium met Nico Silvius als centrale spil.

Over de toekomst van de zenders is Silvius resoluut: ‘We heb er meer dan honderd dagen over kunnen nadenken en onze doelstellingen liggen inmiddels vast. Het verzorgingsgebied van Waterstad FM wordt meer in overeenstemming gebracht met de oorspronkelijke opzet van de zender en ook Freez FM zal opnieuw tegen het licht worden gehouden. De daardoor eventueel beschikbaar komende frequenties komen beschikbaar voor andere gegadigden’, aldus Silvius.

Het mediapartnership met TV Oranje, dat Silvius al hanteert bij zijn succesvolle zender Radio Oranje Nationaal, zal nog voor de zomer worden uitgebreid met RADIONL. ‘En zo zal, om maar eens wat te noemen, de inmiddels razend populaire hitlijst Oranje Top 30 binnenkort ook uit de luidsprekers van RADIONL schallen’, zegt een enthousiaste Silvius. Met NDC mediagroep is afgesproken dat de huidige directie en het projectmanagement door hen worden teruggetrokken. ‘Die functies ga ik zelf invullen’, aldus de nieuwe zenderbaas. Silvius behoudt zijn positie als directeur-grootaandeelhouder van Radio Oranje Nationaal en blijft als commercieel directeur tevens verantwoordelijk voor de sales-unit van TV Oranje.

Jur Bron, de mediaondernemer uit Drachten die samen met zijn compagnon Gerard Ardesch uit Steenwijk in 2005 het initiatief nam voor de Nederlandse muziekzender TV Oranje, voerde de afgelopen maanden de aankooponderhandelingen met NDC mediagroep. Bron: ‘Het was mij van meet af aan duidelijk dat ons consortium de meest gerede partij was. Op een paar arbeidsplaatsen na kunnen wij de werkgelegenheid garanderen. En de kansen op continuïteit zijn door onze aanpak het grootst. Bovendien krijgt NDC mediagroep via onze radio- en tv-zenders de komende jaren de nodige exposure voor de werving van krantenabonnees.’

Bron heeft veel vertrouwen in de nieuwe directeur: ‘Silvius is een radioman in hart en nieren. De door hem nog geen twee jaar geleden gestarte zender Radio Oranje Nationaal presteert uitstekend. Het aantal luisteraars verdubbelde in een jaar tijd. En ook de sales voor TV Oranje ontwikkelen zich goed. Met hem in de dagelijkse leiding zijn RADIONL en Waterstad FM in goede handen’, meent Bron. ‘Bovendien kan ie op ons rekenen.

NDC mediagroep, uitgever van onder meer Dagblad van het Noorden en de Leeuwarder Courant, is sinds februari van dit jaar in handen van nieuwe aandeelhouders en richt zich in de hernieuwde bedrijfsstrategie op haar kernactiviteit: behoud en verdere ontwikkeling van de dag- en weekbladen.

Over TV Oranje

TV Oranje vertoont 24 uur per dag videoclips en programma’s met Nederlandse en Vlaamse artiesten. Iedere artiest kan zijn of haar clip insturen. Verder biedt de zender onder meer een dagelijkse Verzoekparade, shownieuws en een muziekagenda. Meer informatie is te vinden op www.tvoranje.nl

Over Radio Oranje Nationaal

Radio Oranje Nationaal is een gezellige muziekzender met bekende Nederlandse liedjes van vroeger en nu. Verder biedt de zender nieuws, weerberichten en actuele verkeersinformatie. De slogan van ‘Radio Oranje Nationaal’ is ‘Bekroond door het Nederlandse lied’. Op www.radiooranjenationaal.nl kunnen verzoekjes worden aangevraagd en zijn er muziekprijsvragen.

http://www.radionl.fm/index2.php